Legitimation, tack!

Öhhh, okej?! Jag köper väl aldrig några "barnförbjudna" varor, eller? Vissa tar det säkra före det osäkra och lägger in "ålderskontroller" på en del varor ändå. Jag har råkat ut för det på Ica när jag, till min födelsedag, köpte alkoholfri cider. Det stod pärondryck med ciderkaraktär på flaskan och bara av att det stod just "cider" så reagerade deras system...

Idag var jag på Willys och handlade, när jag skulle checka ut vid självscanningen stod det Ditt köp måste hanteras av personal. En avstämning tänkte jag, men jag fick då veta att det bara var en ålderskontroll av echinacea brus. Är de så farliga? Naturläkemedel, javisst! Men är det åldersgräns på sådant?



Kommentarer
Postat av: Emma

Har råkat ut för samma sak när jag köpt braständare och doftspray.

2011-03-24 @ 14:14:52
URL: http://traningsemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0